Sudden stop of bike path for middle island
lija31415 , 30.4.2019
The bike path stops every time a middle island with a pedestrian crossing is present. This leads to the fact that the car drivers don't realize that there is not enough room and during the overtaking suddently realize that there is a middle island in the way. The reaction, sadly, is mostly to suddently turn right... where cyclists are. If cyclists go in the middle of the road just before the crossing to indicate that there is not enough room, they get honked. This is just dangerous and not viable.
I would rather share the sidewalk between pedestrian and bike, as the bike path is just too dangerous going up.
Erstellt am: 30.4.2019
Kategorien
Kategorien helfen, Ordnung auf der Plattform zu halten (z.B. wann soll etwas archiviert werden?) und dass Meldungen schneller und gezielter an die Zuständigen Stellen innerhalb behörden gelangen (z.B. Schnee).
Organisationen
Die hier aufgelisteten Organisationen nutzen bikeable offiziell und erhalten E-Mailmeldungen zu Spots im Gebiet.
helvetiazh
1.5.2019
velouwe
30.4.2019
For sure, Emasp and me can cope with this situation, but it is not suitable to convince elder people, children, fearful persons to ride the bike.
lija31415
2.5.2019
Pro Velo Kanton Zürich
6.5.2019
emasp
30.4.2019
If a vehicle still honks its horn I reply with a slow down gesture. This almost always has a positive effect.
lija31415
2.5.2019
emasp
2.5.2019
helvetiazh
26.5.2019
Dabei wäre eine Verbesserung so simple und günstig: rote Velofahrbahn wie auf der Wehntalerstrasse. Psychologisch hat das scheinbar ein Riesen-Effekt auf die Autofahrer, dort erlebe ich keine Probleme.